Doner polako mijenja ćevape, alkohol nepoželjan, a gosti donose i strogu interpretaciju islama

U članku pod nazivom “Arapi dolaze” list “Tageszeitung” piše o investitorima poput Ismaila Ahmeda koji oko Sarajeva grade ogromna naselja za arapske turiste. Bošnjaci se nadaju “zlatnim vremenima”. Ali novac donosi sa sobom i strogu interpretaciju islama.

Kod vlasnika lokala, firmi za iznajmljivanje automobila i drugih privatnika vlada atmosfera kao iz vremena “zlatne groznice”. Tokom proteklih godina su investicije sa Bliskog istoka dovele do određenih promjena. Osnivanje dva privatna turska univerziteta, koji su jedan drugom konkurencija, povećalo je turski uticaj na Ilidži. Hoteli u Sarajevu profitiraju od arapskih i turskih turista. U ratu razoreni i ponovo obnovljeni hotel Bristol kao i kupovni centri u Titovoj ulici su prilagođeni arapsko-turskim navikama i običajima. Alkohol i cigarete su nepoželjni, hotelski restorani nude bliskoistočna jela, piše njemački list.

doner

Na Baščaršiji je doner postao konkurencija ćevapčićima, šali se 68-godišnji Sulejman – penzioner i bivši vlasnik legendarnog restorana Raguza. Kada je 1995. u grad ponovo počela stizati hrana, njegov restoran je bio omiljen među saradnicima stranih humanitarnih organizacija. Sulejman je bio dobri duh restorana, jeo je i pio sa svojim gostima. Kada je njegov sin poginuo u saobraćajnoj nesreći, njegov život se radikalno promijenio. Čovjek koji je pio i uživao život postao je pobožni musliman. Njegov islam je tradicionalno bosanski. On je pobornik popularnog imama Sulejmana Bugarija, protivnika islamističke interpretacije islama. Bugari u vehabizmu, koji dolazi iz Saudijske Arabije, vidi opasnost za mislimane u BiH i cijeloj Evropi.

U BiH sve više arapskih turista koji sa novcem donose i strogu interpretaciju islama

Bivši vlasnik Raguze može razumjeti nesigurnost mnogih Bošnjaka. Zato što je Zapad jako kasno, tek nakon genocida u Srebrenici 1995, zaustavio srpske i hrvatske nacionaliste, mnogi mladi ljudi danas pogled usmjeravaju ka Istoku, ka Turskoj i arapskim zemljama. Zato je sretan što je Islamska zajednica odlučila da okupi nezavisne islamističke grupe i da odbaci vehabijsku interpretaciju islama.

I za bivšeg partizana i još aktivnog izdavača, poduzetnika i filmskog producenta Mustafu Kapičića BiH nema druge budućnosti nego u Evropi. On kaže da se ipak polako, pod saudijskim uticajem, uprkos kritičkog stava mnogih predstavnika bosanskog islama, na rubu društva širi netolerantni, antidemokratski, novi islam u BiH.

Jedan od, kako se pretpostavlja 150 boraca Islamske države u Siriji, koji dolaze iz BiH, prijetio je u socijalnim mrežama da će ubiti predstavnika tradicionalnog bosanskog islama, Reisa-l-ulemu Cerića. Ali time se ljudi poput Kapičića ne daju zatrašiti”, piše “Tageszeitung” iz Berlina, prenosi Deutsche Welle.