Frontmen legendarne “Azre” Branimir Džoni Štulić koji živi u Holandiji progovorio je o problemima oko autorskih prava, ZAMP-u (hrvatskoj službi zaštite autorskih prava) ali i o svojim bivšim poslovnim saradnicima.
Štulić se oglasio na portalu TRIS, na kojem je i predloženo da se na javnim manifestacijama isključivo puštaju pjesme od “Azre”, koje ZAMP ne bi mogao naplatiti, jer se Džoni autorskih prava odrekao još početkom osamdesetih.
“Ne radim sa ZAMP-om, a prema tome ZAMP nije državna organizacija, već privatno samonametnuto udruženje. Nemam ništa s njima, no imaju oni sa mnom kao lopovi i pijavice. Nepotrebno je reći da ja nisam dužan raditi ni sa kim preko svoje volje, pa tako ni sa ZAMP-om, a pogotovo ne da bih primao milostinju, po njihovom nahođenju, od svog otetog”, kazao je Štulić za portal TRIS.
Štulić je prije dvije godine preko američkog tima advokata podnio tužbu protiv Croacia Recordsa, tražeći 25 miliona eura zbog krađe autorskih prava. Sličnu parnicu vodi i protiv hrvatskog izdavača Plato Books, ali zbog knjige.
Džonija istovremeno nervira i projekat “Pozdrav Azri” koji vode njegove nekadašnje kolege iz benda Boris Leiner i Mišo Hrnjak.
“Leiner niti ima ikakve veze s mojim poslovanjem, niti je ikakav učesnik ičega, osim u varanju i krađi. On se pojavio ’94. s Pozdravom Azri, kad je i Croatia Records počela reizdavati Azrina izdanja pod svojim copyrightom. Kao i Sfeci (Paolo Sfeci, nekadašnji bubnjar Parnog valjka i Aerodroma, danas predstavnik Hrvatske glazbene unije i Hrvatske udruge za zaštitu izvođačkih prava; op.a.), koji vrlo dobro zna da sam stranac, pa ipak me proglašava hrvatskim autorom. Leiner gradi svoj kult ličnosti koristeći Pozdrav Azri i postere s mojim likom za javno slavljenje svojih rođendana; dakle na mojem imenu, mojem preduzeću, mojim pjesmama i mom novcu. Ili Siniša Škarica (Croatia Records, Hrvatska diskografska udruga, Hrvatska glazbena unija, Institut hrvatske glazbene industrije; op.a.), koji takođe zna da sam stranac, pa ipak je kao scenarista TV serije “Naši dani” o hrvatskom rocku očekivao da se u njoj pojavim”, poručio je Štulić.
“Škarica je izjavio prije pet ili šest godina – odgovarajući na pitanje zašto ne dobijam svoja sredstva – da mi je Jurica Pađen donosio novac. Oni su svi povezani kao ruka i rukavica. Pomahnitali od lakoće krađe i profita. Mala bara, a mnogo krokodila”, kaže Džoni.
“Za ovih dvadeset godina su se lijepo međusobno dogovorili i uloge razdijelili, a Leiner veli da im se, ako hoću, mogu priključiti. Uzeo mi je kuću i velikodušno mi nudi špajz. Zatim tvrdi da je sa mnom po podrumima komponovao, potom moj novac naziva ‘našim’, onda se diči sa školovanjem u Holandiji, koje sam mu ja plaćao, kao i sve ostalo, što obavezno prešutkuje… I naravno sve moje ploče je kao svoje izložio, čak i one na kojima nije svirao, a štogod da je svirao, ja sam mu doslovno svaku notu, odnosno ritam iznalazio, kazao je Štulić.
(VisokoIN)