Početna Lifestyle Hodanje smanjuje rizik od rane smrti, čak i ako sjedite ostatak dana

Hodanje smanjuje rizik od rane smrti, čak i ako sjedite ostatak dana

75

Hodanje do 10.000 koraka dnevno smanjuje rizik od srčanih bolesti i rane smrti, čak i ako ljudi većinu dana provode sjedeći, pokazuje istraživanje.
Stručnjaci su ranije otkrili da ljudi koji provode puno vremena sjedeći, primjerice za radnim stolom ili gledajući televiziju, imaju veću vjerovatnost da će razviti srčanu bolest i prerano umrijeti. Ali, do sada nije bilo jasno može li hodanje neutralizirati učinke sjedenja veći dio dana.

Nova studija objavljena u stručnom časopisu British Journal of Sports Medicine otkrila je da svaki dodatni korak iznad 2200 koraka dnevno – do oko 10.000 – smanjuje ove rizike, bez obzira na to koliko preostalog vremena provedete sjedeći.

Stručnjaci su otkrili da je najmanji rizik od rane smrti bio među ljudima koji su napravili 9000 do 10.500 koraka dnevno. Kad je riječ o izbjegavanju moždanog i srčanog udara, najmanji rizik bio je kod ljudi koji su napravili oko 9700 koraka dnevno, prenosi Hina.

Za studiju, koju je vodilo Sveučilište u Sydneyju, stručnjaci su koristili podatke UK Biobanke od 72.174 osobe u dobi od oko 61 godine. Svi su nosili akcelerometar na zapešću kako bi izmjerili nivo vježbanja.

Tokom gotovo sedam godina praćenja, zabilježena su 1633 smrtna slučaja i dogodilo se 6190 kardiovaskularnih događaja, poput srčanog ili moždanog udara.

Rezultati su pokazali da je bilo koja količina koraka dnevno iznad 2200 bila povezana s nižim rizikom od smrti i srčanih bolesti, bez obzira na vrijeme provedeno u sjedećem položaju, ali su se koristi povećavale što su ljudi radili više koraka.

Sveukupno, 9000 do 10.500 koraka dnevno smanjuje rizik od rane smrti za 39 posto, a rizik od srčanog ili moždanog udara za 21 posto. U oba slučaja, 50 posto koristi postignuto je između 4000 i 4500 koraka dnevno.

Druga studija objavljena u časopisu Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry otkrila je da čak i niski nivoi tjelovježbe mogu pomoći u smanjenju rizika od moždanog udara.

“Ljude treba poticati da budu fizički aktivni čak i na najnižim nivoima”, rekli su istraživači koji su sudjelovali u izradi ove studije, među kojima je i Imperial College iz Londona.

Možda vas zanima

BURIĆ (Jusuf) ENVER 15.08.2026. u 18:00 sati

Dodajte Visokoin.com u omiljene izvore na Googleu

Duraković traži reakciju nadležnih institucija zbog događaja na vašaru u Bratuncu

Potpredsjednik Republike Srpske Ćamil Duraković oglasio se na platformi X povodom sinoćnjih...

Džeko izazvao pomamu u Schalkeu, a otkrio i zanimljiv detalj: “Malo sam sramežljiv”

Edin Džeko za veoma kratko vrijeme postao je jedan od najvećih miljenika...

Borac nakon jedanaesteraca prošao u play off Konferencijske lige

Prvak Bosne i Hercegovine Borac Banja Luka sinoć je, u okviru 3....

Saobraćajna nesreća u Hercegovini: Teško povrijeđen maloljetni motociklista

U saobraćajnoj nesreći koja se u četvrtak, 13. augusta, dogodila na regionalnoj...

Skandalozni snimci iz Bratunca: Masa u transu pjevala pjesmu ‘Ne volim te Alija’, prisustvovao i bivši ministar Nešić

Na tradicionalnom vašaru „Makivije Bratunac 2026“, koji se održava pod sloganom „Veliki...

Tabaković nakon hat-tricka: Kao napadaču, golovi su moj posao

Haris Tabaković bio je junak Salzburga u remiju 3:3 protiv Pafosa, postigavši...

Pretresen ministar zdravstva FBiH Nediljko Rimac: POSKOK mu oduzeo mobitel i računare

Pripadnici Posebnog odjela za suzbijanje organiziranog kriminala i korupcije (POSKOK) Federalnog tužilaštva...