Početna Lifestyle I napici bez šećera su loši za zube

I napici bez šećera su loši za zube

35

Ukoliko brinete za zdravlje zuba, prelazak na napitke bez šećera neće vas zaštititi od kiselina koje uništavaju gleđ i zadržavaju se u tkivu zuba, tvrdi nova studija.

Istraživači sa Univerziteta u Melburnu su došli do ovakvog zaključka nakon analiziranja ljudi koji su pili napitke sa šećerom i bez njega, a pokazala se veoma mala razlika u kvarenju zuba.

“Dok smanjenje unosa šećera može da umanji rizik obolijevanja zuba, hemijska kombinacija kiselina u pojedinoj hrani i piću može da bude podjednako štetna kao šećer” , izjavio je koautor studije Erik Rejnolds.

U prvoj fazi studije, učesnici su konzumirali 15 pića (neke sa šećerom, a neke bez) i sva su izuzev mlijeka izazvala pojavu karijesa.

U drugoj fazi, učesnici su pili vodu i gazirana pića. Voda nije izazvala pojavu karijesa dok gazirana pića jesu i to težak oblik.

Zaključak je da smanjenje konzumacije napitaka sa šećerom može da ima pozitivan zdravstveni efekat na dijabetes i smanjenje gojaznosti, ali ne može da spriječi pojavu karijesa i drugih zubnih problema.

Možda vas zanima

Sport

Počinje Mundijal 2026 uz Shakiru, Katy Perry i tri spektakla otvaranja

Počinje fudbalska groznica. FIFA Svjetsko prvenstvo 2026. starta danas, i to na...

Visoko

Policija sankcionisala 24 vozača zbog obijesne vožnje

Uprava policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona nastavlja sa intenzivnom primjenom Zakona...

BiznisVijesti

Inspekcija najavila pojačane kontrole, i kupcima moguće kazne od 50 KM

Porezna uprava Federacije Bosne i Hercegovine obavještava porezne obveznike da će tokom...

IstaknutoSport

Džeko otvorio dušu pred početak Mundijala: “Ujedinili smo Bosnu i Hercegovinu”

Kapiten fudbalske reprezentacije Bosne i Hercegovine Edin Džeko u emotivnom razgovoru za...

Bosna i HercegovinaVijesti

Da li je u Kiseljaku i Vitezu zaista zabranjeno javno praćenje reprezentacije BiH?

U proteklim danima u medijima u Bosni i Hercegovini pojavili su se...

Bosna i HercegovinaVijesti

VOJNI BUDŽET OBARA REKORDE: Ministarstvo odbrane BiH planira da potroši više od 2 MILIJARDE KM

Ministarstvo odbrane BiH, koje je najveći budžetski potrošač, ne planira da se...

SvijetVijesti

Iran potvrdio zatvaranje Ormuskog moreuza: Nema prolaska brodova do daljnjeg

Novo iransko tijelo zaduženo za nadzor Ormuskog moreuza potvrdilo je da je...