Početna Lifestyle Zdravlje Kafa ima brojne pozitivne učinke na zdravlje i može produžiti životni vijek

Kafa ima brojne pozitivne učinke na zdravlje i može produžiti životni vijek

47

Najnovija istraživanja pokazuju da kafa, najpopularnije piće današnjice, bez koje mnogi ne mogu početi dan, ima brojne pozitivne učinke na zdravlje i može produžiti život.

U jednoj studiji ispitano je više od 520.000 ljudi u 10 evropskih zemalja, a otkriveno je da konzumiranje kafe znatno produžava životni vijek. U drugoj studiji ispitano je više od 185.000 ljudi, a rezultati se podudaraju s rezultatima prve studije.

U studiji se navodi da su osobe koje su pile od dvije do četiri šoljice kafe dnevno imale 18 posto niži rizik od smrti u poređenju s osobama koje ne konzumiraju kafu. Profesorica preventivne medicine Veronica Wendy Setiawan, koja je vodila istraživanje o crnoj populaciji, rekla je da su ovi rezultati u skladu s prijašnjim istraživanjima koja su proučavala većinom bijelu populaciju.

“Ispitali smo različite populacije. Svi ti ljudi imaju različite stilove živote i različite prehrambene navike, a i dalje nalazimo slične uzorke”, rekla je Setiawan.

Nova studija pokazuje da osobe koje konzumiraju tri-četiri šoljice kafe dnevno imaju manji rizik od bolesti srca, raka, respiratornih bolesti, moždanog udara, dijabetesa i bolesti bubrega.

Studija provedena u evropskim zemljama pokazuje da osobe koje konzumiraju kafu imaju manji rizik od bolesti jetre, raka, bolesti probavnog sistema te manji rizik od svih uzroka smrti u odnosu na osobe koje ne konzumiraju kafu.

“Istraživali smo više evropskih zemalja u kojima stanovnici različito pripremaju i konzumiraju kafu”, rekao je Marc Gunter iz Međunarodne agencije za istraživanje raka.

Istraživanje također pokazuje da kafa ima neuroprotektivna i protuupalna svojstva koja mogu pomoći u smanjenju rizika za bolesti poput Parkinsonove bolesti. Još uvijek nije poznato koji spojevi koje sadrži kafa pružaju zdravstvene beneficije, ali Gunter je rekao da će to biti fokus daljnjih istraživanja.

Oba istraživanja objavljena su u časopisu “Annals of Internal Medicine”.

Možda vas zanima

InternetIstaknuto

Šta se dešava? Facebook, Instagram i Messenger trenutno ne rade

Korisnici širom Bosne i Hercegovine, ali i u svijetu od poslijepodnevnih sati...

Crna HronikaSvijet

Horor na auto-putu u Mađarskoj, osam poginulih

Najmanje osam osoba izgubilo je život u dvije povezane saobraćajne nesreće koje...

Visoko

Ministarstvo finansija ZDK okupilo predstavnike kantonalnih ministarstava finansija: Programsko budžetiranje ključna tema sastanka

Ministarstvo finansija Zeničko-dobojskog kantona organizovalo je u Zenici sastanak predstavnika kantonalnih ministarstava...

BiznisIstaknuto

Lidlov vlasnik ruši sve rekorde, ulažu milijarde eura, a dio novca stiže i u BiH

Dok građani Bosne i Hercegovine s nestrpljenjem očekuju otvaranje prvih Lidlovih prodavnica,...

Sport

Ibrahimović bez dileme: Navijat ću za Hrvatsku

Zlatan Ibrahimović ponovo je privukao pažnju fudbalske javnosti svojim izjavama i prognozama...

IstaknutoSvijet

Dječaku iz Sarajeva u Beogradu ugrađeno vještačko srce

Tim ljekara Instituta za kardiovaskularne bolesti “Dedinje” i Instituta za zdravstvenu zaštitu...

Bosna i HercegovinaVijesti

Otklonjeni tehnički problemi, nastavljeno redovno izdavanje viza

Zaposleni u Sektoru Ministarstva sigurnosti Bosne i Hercegovine za informacijsko-komunikacione tehnologije, nakon...

Bosna i HercegovinaVijesti

Već vidljivi rezultati zakona o bahatoj vožnji

Primjena u Bosanskopodrinjskom kantonu ‘zakona o bahatoj vožnji’ pokazuje da nove odredbe...