Početna Lifestyle Meso, puter i jaja nisu rizični za zdravlje – margarin je štetan!

Meso, puter i jaja nisu rizični za zdravlje – margarin je štetan!

44

Konzumiranje margarina povećava opasnost od razvoja srčanih bolesti i prijevremene smrti, no to nije slučaj kada su u pitanju puter i jaja, pokazalo je najnovije istraživanje, prenose mediji.

Naučnici su odavno utvrdili da transmasne kiseline, industrijski proizvedene termičkom obradom biljnog ulja, koje nalazimo u brojnim proizvodima – od margarina do brze hrane nemaju nikakvog pozitivnog utjecaja na zdravlje. Naprotiv, njihova konzumacija povećava rizik od preuranjene smrti za trećinu.

Za razliku od transmasnih, zasićene masne kiseline, kojih ima u namirnicama životinjskog porijekla poput mlijeka i mesa, ne povećavaju rizik od srčanih bolesti, moždanog udara ni dijabetesa tipa 2, kao niti rizik od prijevremene smrti, pokazalo je zadnje istraživanje.

Iako britanska vlada građanima savjetuje smanjenje unosa u organizam zasićenih masnih kiselina kako bi izbjegli potencijalni razvoj srčanih bolesti, istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u British Medical Journalu, dovodi u pitanje njihovu štetnost o kojoj se dosad naveliko govorilo.

Voditelj istraživanja Russell de Souza, asistent na odjelu kliničke epidemiologije i biostatistike na kanadskom sveučilištu McMaster objašnjava:

“Transmasne kiseline loše utječu na zdravlje i predstavljaju velik rizik za razvoj srčanih bolesti, no to nije slučaj sa zasićenim masnim kiselinama”.

Naučnici su analizirali rezultate 50 raznih studija o tome u kojoj mjeri dva tipa masnih kiselina utječu na zdravlje pojedinca te su ustanovili da nema povezanosti između konzumiranja namirnica bogatih masnim zasićenim kiselinama i povećanog rizika od moždanog ili srčanog udara.

S druge, pak, strane, transmasne kiseline dovode se u vezu s 28-postotnim povećanjem smrtnosti od koronarnih bolesti i 21 postotnim povećanjem rizika od razvoja srčanih bolesti.

Možda vas zanima

Sport

Počinje Mundijal 2026 uz Shakiru, Katy Perry i tri spektakla otvaranja

Počinje fudbalska groznica. FIFA Svjetsko prvenstvo 2026. starta danas, i to na...

Visoko

Policija sankcionisala 24 vozača zbog obijesne vožnje

Uprava policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona nastavlja sa intenzivnom primjenom Zakona...

BiznisVijesti

Inspekcija najavila pojačane kontrole, i kupcima moguće kazne od 50 KM

Porezna uprava Federacije Bosne i Hercegovine obavještava porezne obveznike da će tokom...

IstaknutoSport

Džeko otvorio dušu pred početak Mundijala: “Ujedinili smo Bosnu i Hercegovinu”

Kapiten fudbalske reprezentacije Bosne i Hercegovine Edin Džeko u emotivnom razgovoru za...

Bosna i HercegovinaVijesti

Da li je u Kiseljaku i Vitezu zaista zabranjeno javno praćenje reprezentacije BiH?

U proteklim danima u medijima u Bosni i Hercegovini pojavili su se...

Bosna i HercegovinaVijesti

VOJNI BUDŽET OBARA REKORDE: Ministarstvo odbrane BiH planira da potroši više od 2 MILIJARDE KM

Ministarstvo odbrane BiH, koje je najveći budžetski potrošač, ne planira da se...

SvijetVijesti

Iran potvrdio zatvaranje Ormuskog moreuza: Nema prolaska brodova do daljnjeg

Novo iransko tijelo zaduženo za nadzor Ormuskog moreuza potvrdilo je da je...