Početna Lifestyle Nutricionista otkriva: Svaki cheeseburger koji pojedemo skraćuje naš život

Nutricionista otkriva: Svaki cheeseburger koji pojedemo skraćuje naš život

345

Nutricionista iz SAD-a je govorio o tome koliko tačno minuta samo jedan cheeseburger može oduzeti od tvog života – pa ako si planirao/la započeti novu godinu uz malo fast fooda, možda bi trebao/la razmisliti dvaput.

Ovo oštro otkriće iznio je nutricionista Luis Zamora u TV emisiji “Y ahora Sonsoles”, tokom koje je objasnio kako ultra-prerađena hrana može utjecati na očekivani životni vijek.

Naravno, većina nas već zna da ultra-prerađena hrana, poput smrznutih pizza, instant rezanaca i jela iz mikrovalne, nije baš najzdraviji izbor, ali spoznaja da ona može direktno utjecati na dužinu života može biti prilično šokantna.

Prema pregledu studija objavljenom u British Medical Journalu 2024. godine, ultra-prerađena hrana (UPF) povezana je s brojnim zdravstvenim problemima, uključujući bolesti srca, mentalne poremećaje i dijabetes tipa 2, među ostalim.

Ipak, uprkos tome, podaci Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) iz 2024. godine pokazali su da je između 2021. i 2023. godine prosječno 53 posto dnevno unesenih kalorija kod odraslih dolazilo iz ultra-prerađene hrane.

Pa, koliki utjecaj zapravo može imati nešto tako jednostavno kao cheeseburger?

Pozivajući se na studiju istraživača s Univerziteta u Michiganu, Zamora je rekao:

„Svaki hot dog u prosjeku smanjuje očekivani životni vijek za 36 minuta. Studija nam pokazuje da bezalkoholna pića, čak i ona bez šećera, oduzimaju 12 minuta života.

Svaki cheeseburger oduzima 9 minuta. Slanina i svo prerađeno crveno meso – svaka porcija može oduzeti i do šest minuta života.“

Iako devet minuta možda ne zvuči mnogo u kontekstu cijelog života, važno je napomenuti da se ti minuti mogu brzo nagomilati ako redovno konzumiraš ultra-prerađenu hranu.

Ove procjene dolaze od istraživača Katerine Stylianou i Oliviera Jollieta, koji su analizirali različite namirnice na osnovu njihovog sastava kako bi utvrdili koristi ili negativne posljedice njihove konzumacije.

Možda vas zanima

Evo kako ćemo glasati na izborima 2026, CIK objavio kompletan proces

Centralna izborna komisija Bosne i Hercegovine provodi informativnu kampanju kojom građane želi...

Uhapšene dvije osobe, pronađena laboratorija za uzgoj kanabisa i zasadi biljaka

Policijski službenici Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona planski i kontinuirano...

Šuman pravosnažno osuđen za ubistvo Farisa Pendeka, ide u zatvor na 39 godina i 9 mjeseci

Vrhovni sud Federacije Bosne i Hercegovine pravosnažno je osudio Adema Šumana na...

Oružane snage BiH primaju nove vojnike

Ministarstvo odbrane Bosne i Hercegovine objavilo je Javni oglas za prijem kandidata...

Muškarac koji je na Ilidži tukao ženu, njenu kćerku i brata uhapšen, pa pušten na slobodu

Muškarac H.Š. (1995) iz Vogošće koji je u subotu u 20:30 sati...

Teniski turnir Pyramid Cup 2026 od sutra u Visokom

U parku „Ravne 2“ u Visokom danas je održana press konferencija povodom...

Fondacija Hastor stipendira 48 učenika i studenata iz Visokog, Kiseljaka i Kreševa

U Gradskoj upravi Grada Visoko danas je upriličeno potpisivanje stipendija Fondacije Hastor...

Promet putem fiskalnih uređaja u FBiH za sedam mjeseci premašio 45 milijardi KM

Prema službenim podacima Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine na dan 31....