Početna Lifestyle Zdravlje Rak crijeva u porastu, ali ovo piće pruža zaštitu

Rak crijeva u porastu, ali ovo piće pruža zaštitu

107

Niko ne želi imati problema sa želucem, ali posljednjih godina sve se više govori o važnosti zdravlja crijeva – posebno zbog zabrinjavajućeg porasta slučajeva raka debelog crijeva kod mlađih osoba.

Zbog toga je mnoge zainteresovao savjet gastroenterologa dr. Josepha Salhaba, koji je na TikToku otkrio jedan napitak koji svakodnevno pije kako bi podržao zdravlje crijeva – ali i poboljšao san, piše Best Life.

Riječ je o soku od višanja, za koji Salhab kaže da je izuzetno bogat antocijanima i polifenolima – biljnim spojevima koji, prema istraživanjima, pomažu u smanjenju upala i podršci zdravoj crijevnoj mikrobioti.

“Ovaj sok ima nevjerovatno visoku koncentraciju antioksidansa, možda i najvišu od svih sokova. Crijevne bakterije ih iskorištavaju za stvaranje protuupalnih spojeva u organizmu“, objasnio je Salhab u videu koji je pregledan više od 130.000 puta.

Više naučnih studija potvrđuje Salhabove tvrdnje. Studija iz 2019. godine, objavljena u časopisu Nutrients, pokazala je da sok od višanja smanjuje sistolički krvni pritisak i LDL („loš“) holesterol kod osoba starijih od 65 godina.

Takođe, studija iz 2024. godine u časopisu Life otkrila je da je konzumacija kiselog soka od višnje dva puta dnevno smanjila upalni marker kalprotektin za 40% kod osoba koje boluju od ulceroznog kolitisa.

Možda najzanimljivije: istraživanje iz 2023. godine, objavljeno u Cancer Letters, ukazuje na potencijalnu ulogu soka u inhibiciji rasta ćelija raka debelog crijeva – barem kod miševa. Potrebna su dodatna ispitivanja na ljudima, ali rezultati su obećavajući.

Osim koristi za zdravlje crijeva, kiseli sok od višnje poznat je i kao prirodni izvor melatonina – hormona koji pomaže u regulaciji sna. Studija iz 2018. godine pokazala je da su stariji ispitanici s nesanicom, nakon konzumacije soka od višanja, spavali u prosjeku 84 minute duže.

Kombinacija antioksidansa, protuupalnog djelovanja i podrške zdravom snu čini ovaj jednostavni napitak izuzetno korisnim dodatkom dnevnoj rutini – kako za crijeva, tako i za cijeli organizam.

Možda vas zanima

Evo kako ćemo glasati na izborima 2026, CIK objavio kompletan proces

Centralna izborna komisija Bosne i Hercegovine provodi informativnu kampanju kojom građane želi...

Uhapšene dvije osobe, pronađena laboratorija za uzgoj kanabisa i zasadi biljaka

Policijski službenici Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona planski i kontinuirano...

Šuman pravosnažno osuđen za ubistvo Farisa Pendeka, ide u zatvor na 39 godina i 9 mjeseci

Vrhovni sud Federacije Bosne i Hercegovine pravosnažno je osudio Adema Šumana na...

Oružane snage BiH primaju nove vojnike

Ministarstvo odbrane Bosne i Hercegovine objavilo je Javni oglas za prijem kandidata...

Muškarac koji je na Ilidži tukao ženu, njenu kćerku i brata uhapšen, pa pušten na slobodu

Muškarac H.Š. (1995) iz Vogošće koji je u subotu u 20:30 sati...

Teniski turnir Pyramid Cup 2026 od sutra u Visokom

U parku „Ravne 2“ u Visokom danas je održana press konferencija povodom...

Fondacija Hastor stipendira 48 učenika i studenata iz Visokog, Kiseljaka i Kreševa

U Gradskoj upravi Grada Visoko danas je upriličeno potpisivanje stipendija Fondacije Hastor...

Promet putem fiskalnih uređaja u FBiH za sedam mjeseci premašio 45 milijardi KM

Prema službenim podacima Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine na dan 31....