Početna Lifestyle Samo 4 čaše vina mogu ozbiljno naštetiti zdravlju

Samo 4 čaše vina mogu ozbiljno naštetiti zdravlju

50

Iako se famozna ‘čaša vina nakon obroka’ savjetuje već godinama, smatralo se da konzumiranje vina može biti štetno tek nakon dužeg perioda opijanja.

Novo istraživanje objavljeno u naučnom časopisu PLOS ONE sugerira da već samo jedno opijanje (definirano kao konzumiranje četiri i više čaša vina za žena tj. pet ili više za muškarce, u roku od dva sata) može imati trajne negativne posljedice na zdravlje.

Iako se smatralo da tek redovita opijanja u periodu od više godina mogu imati negativne posljedice, najnovije istraživanje pokazalo je da svega četiri ili pet čaša vina mogu prouzročiti curenje štetnih bakterija iz crijeva u krvotok.

Naime, pri konzumiranju određene količine alkohola, dolazi do raspadanja stanica koje onda luče endotoksine, što za posljedicu može imati ‘imunosnu reakciju koja može negativno djelovati na inače zdravu osobu i prouzročiti upale i oštećenje tkiva’, tumači Gyongyi Szabo sa Univerziteta u Massachusettsu.

U usporedbi s muškarcima, žene imaju veću razinu alkohola u krvi i razine endotoksina.

Ovo je istraživanje pokazalo da i jednokratna opijanja imaju negativnije posljedice na organizam nego što se do sada smatralo.

(VisokoIN)

Možda vas zanima

Bosna i HercegovinaVijesti

Nakon skoro 10 godina sporova: Ministarstvo ponovo izdaje dozvolu za hidroelektranu Mirze Teletovića

Federalno ministarstvo okoliša i turizma pripremilo je novo rješenje kojim ponovo izdaje...

Vijesti

Nalozi za isplatu invalidnina za maj 2026. upućeni bankama

Federalno ministarstvo finansija saopćilo je da je osiguralo sredstva za isplatu invalidnina...

Promo

MOVE TV aktivirajte bez naknade i gledajte odmah!

Vaša televizija sada putuje s vama, omiljeni sadržaj je uvijek uz vas!...

Bosna i HercegovinaVijesti

U Vitezu neće biti javnog navijanja za Zmajeve: Općina odbila zahtjev

Odluka Općine Vitez da ne odobri organizaciju fan zone za praćenje nastupa...

Crna HronikaIstaknuto

Nesvakidašnji slučaj u bh. gradu – otac vezao sina za banderu

Banjalučka policija uhapsila je muškarca na Laušu koji je vezao sina za...

Bosna i HercegovinaIstaknuto

Državna agencija penzionerki isplatila 7.200 KM za obuku nove sekretarice

U Agencija za rad i zapošljavanje BiH, koja bi trebala da bude...

Smrtovnice

PINJO (Mustafa) NEDŽAD-Džadan 09.06.2026. u 18:00 sati

PINJO (Mustafa) NEDŽAD-Džadan 09.06.2026. u 18:00 sati

Bosna i HercegovinaIstaknuto

Edin Avdić ukopan u Sarajevu, dženazi prisustvovao veliki broj ljudi

Porodica, prijatelji, kolege i brojni ljudi iz svijeta košarke danas su se...