Početna Lifestyle Sezona je višnje: Voće čije zdravstvene dobrobiti nemaju granica

Sezona je višnje: Voće čije zdravstvene dobrobiti nemaju granica

44

Najnovija medicinska istraživanja pokazuju da plodovi višnje sadrže bogat izvor supstanci s antioksidativnim i antiupalnim djelovanjima.

Zahvaljujući ovim sastojcima, višnja u ishrani može biti korisna u sprečavanju kancera, srčanih oboljenja i artritisa. Bogate su vitaminima A i C te folnom kiselinom, kalijem, magnezijem, željezom i vlaknima. Pomažu u prevenciji i smirivanju brojnih zdravstvenih problema.

Bolji san – Ukoliko ne možete nikako zaspati noću, popijte sok od višnje 30 minuta prije spavanja. Višnje su dobar izvor melatonina, hormona koji regulira ciklus spavanja.

Što su višnje kiselije, to imaju više ovog hormona.

Prevencija demencije – Svjetska organizacija za Alzheimerovu bolest preporučuje višnju kao jednu od izvornih namirnica koje pomažu u prevenciji razvoja bolesti zbog visokog nivoa antioksidanta.

Smanjuju rizik od moždanog udara – Studije urađene na Univerzitetu Mičigen pokazuju da višnje sadrže antocijanine, odnosno pigmente koji višnjama daju crvenu boju, a mogu aktivirati PPAR koji regulira gene masti i glukoze metabolizma. Time se smanjuje rizik visokog holesterola, povišenog krvnog pritiska i dijabetesa.

Usporavaju starenje kože – Višnje sadrže količinu antioksidanta veću od ostaloga voća. Antioksidanti se bore protiv slobodnih radikala te usporavaju starenje kože. Zato popijte barem jedan sok od višnje dnevno.

Smanjuju bol u mišićima – Šoljica kiselih višanja ili šoljica soka dnevno pomaže olakšati bolove i upalu u mišićima te zglobovima.

Pomaže regulirati krvni pritisak – Višnje su bogate kalijem koji pomaže u reguliranju otkucaja srca, krvnog pritiska i smanjuje rizik od hipertenzije. Fitosteroli u višnjama pomažu u smanjenju lošeg holesterola.

Pomažu kod olakšavanja osteoartritisa – Studija u kojoj su učestvovale žene od 20 do 40 godina pokazala je kako jedna čaša soka od višanja dnevno smanjuje bolove i neugodu zglobova izazvane osteoartritisom.

Jača kapilare

Zbog sadržaja vinske, jabučne i limunske kiseline djeluju osvježavajuće na organizam. Mineral kobalt utječe na smanjenje krvnog pritiska, jačanje krvnih sudova, a posebno kapilara. Sastojak kumarin, koji višnja također posjeduje, ima sposobnost da smanjuje gustinu krvi, zbog čega su višnje dobre u prevenciji arterioskleroze i malokrvnosti.

Možda vas zanima

InternetIstaknuto

Šta se dešava? Facebook, Instagram i Messenger trenutno ne rade

Korisnici širom Bosne i Hercegovine, ali i u svijetu od poslijepodnevnih sati...

Crna HronikaSvijet

Horor na auto-putu u Mađarskoj, osam poginulih

Najmanje osam osoba izgubilo je život u dvije povezane saobraćajne nesreće koje...

Visoko

Ministarstvo finansija ZDK okupilo predstavnike kantonalnih ministarstava finansija: Programsko budžetiranje ključna tema sastanka

Ministarstvo finansija Zeničko-dobojskog kantona organizovalo je u Zenici sastanak predstavnika kantonalnih ministarstava...

BiznisIstaknuto

Lidlov vlasnik ruši sve rekorde, ulažu milijarde eura, a dio novca stiže i u BiH

Dok građani Bosne i Hercegovine s nestrpljenjem očekuju otvaranje prvih Lidlovih prodavnica,...

Sport

Ibrahimović bez dileme: Navijat ću za Hrvatsku

Zlatan Ibrahimović ponovo je privukao pažnju fudbalske javnosti svojim izjavama i prognozama...

IstaknutoSvijet

Dječaku iz Sarajeva u Beogradu ugrađeno vještačko srce

Tim ljekara Instituta za kardiovaskularne bolesti “Dedinje” i Instituta za zdravstvenu zaštitu...

Bosna i HercegovinaVijesti

Otklonjeni tehnički problemi, nastavljeno redovno izdavanje viza

Zaposleni u Sektoru Ministarstva sigurnosti Bosne i Hercegovine za informacijsko-komunikacione tehnologije, nakon...

Bosna i HercegovinaVijesti

Već vidljivi rezultati zakona o bahatoj vožnji

Primjena u Bosanskopodrinjskom kantonu ‘zakona o bahatoj vožnji’ pokazuje da nove odredbe...