Početna Lifestyle Tajna dugog i zdravog života leži – u siru i vinu

Tajna dugog i zdravog života leži – u siru i vinu

63

Dobra vijest za ljubitelje sira – nova studija sugeriše da postoji veza između konzumacije sira i dužeg, zdravijeg života, piše britanski Telegraph.

Naučnici s danskog Univerziteta u Aarhusu istraživali su činjenicu da Francuzi žive dugo i zdravo iako imaju prehranu bogatu zasićenim mastima.

Taj fenomen, poznat kao francuski paradoks, obično se objašnjava činjenicom da Francuzi konzumiraju mnogo vina, ali analiza danskih stručnjaka objavljena u časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry ukazuje na jednostavnije objašnjenje – prehrana bogata fermentiranim miliječnim proizvodima poput sira pridonosi dugovječnosti i zdravlju.

Francuzi imaju manju stopu krvnožilnih bolesti i duži prosječni životni vijek iako godišnje u prosjeku pojedu 23,9 kilograma sira po osobi. Britanci, primjerice, iako godišnje konzumiraju 11,6 kilograma sira imaju dvostruko više kardiovaskularnih bolesti i u prosjeku žive kraće godinu dana.

Naučnica Hanne Bertram analizirala je uzorke urina i stolice 15 muškaraca čija je prehrana bila bogata sirom i mlijekom i otkrila da imaju veću razinu maslačne kiseline u organizmu, za koju je poznato da smanjuje pretilost, snižava holesterol i ubrzava metabolizam.

“Podaci ukazuju na vezu između sira i francuskog paradoksa”, rekla je Bertram.

Iako je uzorak ispitanika bio malen, ova se studija nadovezuju na onu britanskih naučnika objavljenu prije tri godine koj su ustanovili da sir, posebno roquefort, pomaže u zaštiti srca i krvnih žila. I oni su zaključili da se francuski paradoks ne može objasniti samo vinom.

Možda vas zanima

Bosna i HercegovinaVijesti

Da li je u Kiseljaku i Vitezu zaista zabranjeno javno praćenje reprezentacije BiH?

U proteklim danima u medijima u Bosni i Hercegovini pojavili su se...

Bosna i HercegovinaVijesti

VOJNI BUDŽET OBARA REKORDE: Ministarstvo odbrane BiH planira da potroši više od 2 MILIJARDE KM

Ministarstvo odbrane BiH, koje je najveći budžetski potrošač, ne planira da se...

SvijetVijesti

Iran potvrdio zatvaranje Ormuskog moreuza: Nema prolaska brodova do daljnjeg

Novo iransko tijelo zaduženo za nadzor Ormuskog moreuza potvrdilo je da je...

Visoko

U znaku sjećanja: Program obilježavanja Dana pogibije Tufe Buze

16. juni – Dan pogibije komandanta Tufe Buze obilježit će se u...

Smrtovnice

DAMJANOVIĆ (Rajko) BLAGOJE 12.06.2026. u 14:30 sati

DAMJANOVIĆ (Rajko) BLAGOJE 12.06.2026. u 14:30 sati

SportVisoko

Mladi pivot RK Bosne Visoko karijeru nastavlja u Željezničaru

Rukometni klub Željezničar predstavio je prvo pojačanje za narednu sezonu, a riječ...

Visoko

Svečana promocija maturanata FKG Visoko 13. juna ispred Konvikta

Franjevačka klasična gimnazija u Visokom u subotu, 13. juna 2026. godine, organizuje...

Bosna i HercegovinaVijesti

Pobuna u Novoj Željezari Zenica: Radnici obustavili rad, do daljnjeg nema proizvodnje

Uposleni u Tvornici građevinskih armatura u sastavu Nove Željezare Zenica, jutros su...