Početna Lifestyle Zdravlje Vegetarijanci su zdraviji, ali ne žive duže

Vegetarijanci su zdraviji, ali ne žive duže

36

Za sve koji su postali vegetarijanci misleći da će živjeti duže ako se odreknu mesa, istraživanje Univerziteta u Sidneju donosi loše vijesti – vegetarijanstvo nije povezano sa smanjenjem rizika od prerane smrti.

Australijski istraživači pratili su navike skoro četvrt miliona ljudi, starosti od 45 godina i starijih, u periodu od šest godina. U izvještaju, objavljenom u časopisu Preventive Medicine, navedeno je da nije bilo značajnih razlika u vjerovatnoći smrtnosti između onih koji praktikuju kompletan, polukompletan (meso jednom nedjeljno) ili “pesco” (baziran na ribi) vegetarijanski način iskrane i onih koji redovno jedu meso.

Istraživači su uzeli u obzir i ostale faktore, kao što su: godine, konzumiranje cigareta i alkohola, visok krvni pritisak, dijabetes tipa dva i bolest srca. Vegani su, takođe, kategorizovani kao vegetarijanci.

Istraživanje je ustanovilo da vegetarijanci nemaju običaj da pretjerano puše i piju ili da budu gojazni, kao i da je kod njih manja šansa da obole od raka ili bolesti srca.

“Važno je da se napomene da vijesti nisu toliko loše za vegetarijance, jer oni u suštini imaju mnogo zdraviji stil života od nevegetarijanaca”, navodi koautorka studije doktorka Sima Mihršahi, viši naučni saradnik Univerziteta u Sidneju.

To potvrđuju i neke ranije studije. Istraživači sa Oksfordskog univerziteta još 2013. godine su objavili izvještaj u kome je utvrđeno da je rizik od hospitalizacije ili smrti usljed srčane bolesti za 32 odsto manji kod vegetarijanaca.

Sve više ljudi u svijetu ističe da postaju vegetarijanci iz različitih razloga, kao što su dobrobit životinja i smanjivanje negativnog uticaja čovječanstva na životnu sredinu. Vegetarijanstvo, takođe, postaje vidljiv trend u restoranima, kafićima i supermarketima.

Možda vas zanima

InternetIstaknuto

Šta se dešava? Facebook, Instagram i Messenger trenutno ne rade

Korisnici širom Bosne i Hercegovine, ali i u svijetu od poslijepodnevnih sati...

Crna HronikaSvijet

Horor na auto-putu u Mađarskoj, osam poginulih

Najmanje osam osoba izgubilo je život u dvije povezane saobraćajne nesreće koje...

Visoko

Ministarstvo finansija ZDK okupilo predstavnike kantonalnih ministarstava finansija: Programsko budžetiranje ključna tema sastanka

Ministarstvo finansija Zeničko-dobojskog kantona organizovalo je u Zenici sastanak predstavnika kantonalnih ministarstava...

BiznisIstaknuto

Lidlov vlasnik ruši sve rekorde, ulažu milijarde eura, a dio novca stiže i u BiH

Dok građani Bosne i Hercegovine s nestrpljenjem očekuju otvaranje prvih Lidlovih prodavnica,...

Sport

Ibrahimović bez dileme: Navijat ću za Hrvatsku

Zlatan Ibrahimović ponovo je privukao pažnju fudbalske javnosti svojim izjavama i prognozama...

IstaknutoSvijet

Dječaku iz Sarajeva u Beogradu ugrađeno vještačko srce

Tim ljekara Instituta za kardiovaskularne bolesti “Dedinje” i Instituta za zdravstvenu zaštitu...

Bosna i HercegovinaVijesti

Otklonjeni tehnički problemi, nastavljeno redovno izdavanje viza

Zaposleni u Sektoru Ministarstva sigurnosti Bosne i Hercegovine za informacijsko-komunikacione tehnologije, nakon...

Bosna i HercegovinaVijesti

Već vidljivi rezultati zakona o bahatoj vožnji

Primjena u Bosanskopodrinjskom kantonu ‘zakona o bahatoj vožnji’ pokazuje da nove odredbe...