Mahir Burić: Najveća inspiracija za kaligrafiju je ramazan

Ljubav prema slikarstvu i religiji, islamu, dvadesetpetogodišnji Visočanin Mahir Burić spojio je u jednu, arapsku kaligrafiju, umjetnost lijepog pisanja.

Samouki kaligraf već deset godina predanost jednom Bogu prikazuje perom i kistom, a u razgovoru za Agenciju Fena kaže da je ramazan, sveti mjesec posta kod muslimana, najveća inspiracija za jednog krasopisca.

– Moj cilj je da kroz kaligrafiju, kroz kulturu, ljudima preporučim i pomognem da zavole vjeru. Posebna prilika za to je ramazan, u kojem nastaju najljepša djela koja plijene najviše pažnje – istakao je Burić.

Naglašava da je posmatrao i druge kaligrafe, čiji rad poznaje duži period, i da je jasno vidljiv duh ramazana, ramazanska volja i inspiracija.

-Velika je želja za radom u tom mjesecu, i zadovoljstvo je mnogo veće – kazuje.

Također, dodaje, cijeli dan je inspirativniji, pa nerijetko naiđe na ideju koja rezultira kaligrafskim djelom koje bude veoma zapaženo.

mahir_buric

Istakao je da je ideju za njemu najdraže djelo dobio družeći se sa prijateljima poslije obavljenog namaza u džamiji, u priči je spomenuto da je neki kaligraf ispisao ”Muhammed a.s.” arapskim slovima koji su u cjelini podsjećali na srce i na osnovu toga ušao u džennet, raj.

– Poslije toga sam uradio levhu koja je imala isti motiv, izazvala je brojne pozitivne komentare. To je moj najdraži rad – kazao je Burić.

Kaligrafiju je zavolio kao petnaestogodišnjak, u mektebu, osnovnoj islamskoj vjerskoj školi, kaže da je precrtavao arapsko pismo i da je o krasopisu postao ”ovisan”.

Siguran je da je kaligrafija umjetnost od koje se teško odviknuti i da intenzivniji rad budi veću volju i želju.

Klasično pisanje, sulus, tehnika je kojom se koristi, a pojašnjava da za jedan kaligrafski rad nije definisan vremenski rok izrade. Kaže da se može uraditi za jedan dan, deset, ili mjesec.

– Ja volim da izrada traje što duže, prvenstveno jer u tome uživam – kazao je Burić dodajući da ispisuje dove i ajete, a što je osnovna tema islamske kaligrafije.

Za izradu se mogu koristiti razni materijali kao što je papir, folija ili drvo. Boje su također sve dostupne, a Burić kaže da su najzanimljivije zlatne i srebrene kombinacije.

Izrada kaligrafskih radova moguća je i po naruđbi, a tada, navodi, dimenzija, boje i tema uklapaju se u ambijent u kojem će rad biti postavljen.

Na upit kaligrafija i ekonomska računica istakao je da je to umjetnost koja se radi iz ljubavi i da ekonomska računica nije u primarnim ciljevima.

– Kaligrafija je ono što volim i zbog toga radim – naveo je Burić te dodao da je islamska kaligrafija proteklih godina sve popularnija i da je gotovoto čitav svijet zaintereisan za nju.

Pozitivne komentare na svoj rad imao je, kaže, i od ljudi koji nisu muslimani. Nerijetko osobe druge religije uzimaju levhe za poklon svojim prijateljima muslimanima.

Burić smatra da je to najljepši poklon za osobu koja je u vjeri, a kaže da je najveći broj njegovih levhi poklonjen, osim Bosne i Hercegovine, u Turskoj.

Burić je svoju kaligrafiju prezentirao na dvije izožbe, a prvu, samostalnu, u visočkoj Galeriji ”Likum 76” kaže da je posjetio veliki broj Visočana, ali i ljudi iz cijele BiH. U narednom periodu planira postaviti još jednu samostalnu.

Kazao je i da je pozitivno što su i mladi ljudi zainteresirani za kaligrafiju, a početnicima je skrenuo pažnju da provjeravaju natpise radova koji su postavljeni na interneru zbog mogućih greški, a što, kaže, nije prihvatljivo za značajnu i veliku umjetnost kao što je kaligrafija.

Obzirom da islamski propisi zabranjuju slikanje i vajanje likova, islamska umjetnost se bazirala na lijepo ispisivanje teksta, kaligrafiju. Vrste kaligrafskog pisma su nesh, sulus, ta'lik, divani, a ispisuje se u obliku kruga, u ogledalu, u obliku slike predmeta, ptice i slično.

Tekstovi kaligrafskih radova su skoro uvijek Kur'anski ajeti, nešto rjeđe hadisi i rijetko neke druge izreke ili tekstovi.

Kaligrafski radovi mogu se vidjeti u džamijama i drugim sakralnim građevinama u obliku levhi, uokvirenih slika, ili veza na platnu.

(VisokoIN/Fena)