Početna Lifestyle Zašto je čokoladno mlijeko dobro za djecu

Zašto je čokoladno mlijeko dobro za djecu

90

Čokoladno mlijeko je poslastica koju djeca obožavaju.

Ono nadopunjuje nutritivne nedostatke s kojima se mnogi suočavaju, pružajući odličnu opciju za izbirljive mališane ili one koji ne vole okus običnog mlijeka.

Ali, mnogi roditelji su zabrinuti; smiju li djeca piti čokoladno mlijeko zbog dodanog šećera koji sadrži?

Nutritivna vrijednost čokoladnog mlijeka
Malo čokoladno mlijeko od 0.2 litre, odnosno jedna porcija čokoladnog mlijeka, ima 150 kalorija, 8 grama proteina, 24 grama ugljikohidrata (10 grama dodanog šećera), kalcij, vitamin D i druge ključne nutrijente. Za usporedbu, obično mlijeko ima 105 kalorija i 12 grama ugljikohidrata bez dodanog šećera.

Čokoladno mlijeko obezbjeđuje niz važnih nutrijenata, a istraživanja pokazuju da je korisno za zdravlje. Studija iz 2021. godine, objavljena u časopisu Nutrition and Metabolism, pokazala je da dnevna konzumacija šalice mlijeka može smanjiti rizik od srčanih bolesti, moždanog udara, pretilosti, dijabetesa tipa 2 i osteoporoze, piše Parents, prenosi Index.

Mliječni proizvodi sadrže 18 od 22 esencijalna nutrijenta, uključujući kalcij, fosfor, magnezij i vitamin D, koji su ključni za zdravlje i metabolizam. Prehrambene smjernice ističu da mlijeko pomaže u nadoknadi nutrijenata poput kalcija, kalija i vitamina D, što čokoladno mlijeko čini zdravim izborom.

Glavni nutrijenti u čokoladnom mlijeku
Kalcij: Ključan za rast i čvrstoću kostiju, posebno tokom djetinjstva i adolescencije. Mliječni proizvodi sprečavaju bolesti kostiju i podržavaju mineralizaciju.

Vitamin D: Pomaže kalciju u jačanju kostiju. Mlijeko je jedan od rijetkih izvora vitamina D.

Proteini: Potiču rast i oporavak mišića, posebno kod aktivne djece.

Fosfor: Važan za čvrste kosti, zube i obnavljanje tkiva.

Kalij: Podržava rast, rad mišića i srčani ritam. Jedna šalica mlijeka ima oko 360 mg kalija.

Vitamin A: Pomaže rastu, razvoju i jačanju imunološkog sistema.

Smiju li mala djeca piti čokoladno mlijeko?
Da, mala djeca smiju piti čokoladno mlijeko. Mliječni proizvodi su glavni izvor tri od četiri ključna nutrijenta za zdravlje kod djece od dvije do 18 godina: kalcij, kalij i vitamin D.

Prema Američkoj akademiji za pedijatriju, djeca mlađa od dvije godine ne bi trebala piti čokoladno mlijeko jer mlijeko s okusom sadrži više šećera nego što se preporučuje za tu dob. Stručnjaci preporučuju obično mlijeko koje je bogato nutrijentima i ključnim vitaminima za razvoj djeteta.

Možda vas zanima

Magazin

Marijina borba za sina trajala godinama: Cijena surogat procesa dostigla skoro 200.000 dolara

Pjevačica Marija Šerifović prije tri godine sina je dobila uz pomoć surogat...

Crna HronikaVisoko

Drama u Visokom: Provalio u kuću i ukrao novac, ubrzo završio u rukama policije

Dana 09.06.2026. godine, u 04,00 sati u mjestu Ševulje, od strane lica...

SvijetVijesti

Branimir Glavaš pravosnažno osuđen na sedam godina zatvora

Visoki krivični sud Hrvatske pravosnažno je osudio ratnog komandanta hrvatskih snaga u...

Crna HronikaIstaknuto

Nova tragedija u Živinicama: U dva dana poginula dva radnika

U Živinicama je i danas došlo do tragedije na gradilištu na kojem...

SvijetVijesti

Erdogan: Prisutvo Trumpa samitu NATO-a u Ankari važan trenutak za stabllnost vojnog saveza

Prisutstvo američkog predsjednika Donalda Trumpa na samitu NATO-a u Ankari sljedećeg mjeseca...

Bosna i HercegovinaVijesti

U Vitezu i Stocu, ipak, javno gledanje BiH na Mundijalu

Federalno ministarstvo raseljenih osoba i izbjeglica, na čelu s ministrom Nerinom Dizdarom,...

Visoko

Sunce i cvijeće pretvorili Visoko u pravu razglednicu

Visoko danas izgleda posebno lijepo, okupano toplim suncem i ukrašeno cvijećem koje...

Visoko

Asfaltiranje puta u Lisovu pri kraju: Mještani oduševljeni izvedenim radovima

U toku je asfaltiranje puta u Lisovu, čime se privode kraju radovi...