Vehabijski pokret u BiH sve se više širi i nameće, pa se ispostavlja da je prof. dr. Rešid Hafizović, profesor na Fakultetu islamskih znanosti, istinski u pravu kada javno upozorava:
– Vehabijski militanti više ne dolaze samo po našu djecu, sad dolaze po tapiju na ovu zemlju i njezine institucije!
Sve moćniji i bogatiji
Almir Džuvo, direktor državne Obavještajno-sigurnosne agencije (OSA), svako malo, a s punom odgovornošću i na osnovi informacija s kojima raspolaže, upozorava na opasnosti od vehabijskog pokreta u BiH. On je svojevremeno priopćio da u BiH ima oko 3000 vehabija potencijalnih terorista i zaključio: “Mevlid Jašarević je nešto što nam se ponovno može dogoditi i mi se bojimo da će se pojavljivati sve više takvih obračuna”. Zakonski propisi u dobroj mjeri su svezale ruke Džuvi i Obavještajno-sigurnosnoj agenciji kada su u pitanju i nadzor i provjera vehabija.
Ovaj pokret, koji izravno udara na tradicionalni islam u BiH, postaje sve veći i moćniji u Bosni i Hercegovini i regrutira sve više, posebice mladih ljudi u svoje redove. Alarmantno je da su se vehabijskoj zajednici u BiH pridružili i sada žive u našoj zemlji i mnogi Nijemci, Austrijanci, Englezi, Francuzi… Uglavnom se radi o onima koji su pobjegli iz svojih država zbog presuda za kriminal i nasilništvo ili o ovisnicima. Utočište i sigurnost da neće otići na zaslužene zatvorske kazne našli su upravo u vehabijskom pokretu u BiH.
Također, ova dobro organizirana zajednica u kojoj postoji precizna hijerarhija i strogo čuvane tajne, vrbuje i sve više mladih iz BiH. Prema nekim izvorima, vehabijski šefovi samo za pristupanje svakom novom članu isplate 100 eura. Mjesečno, svaki vehabija dobije 300 eura, a žene 400 eura. Isplata je u gotovini, a odakle sve dolazi ogroman novac još nitko nije precizno utvrdio.
Zajednica je informatički izuzetno dobro uvezana i imaju nekoliko web stranica preko kojih razmjenjuju informacije i drže nekoliko portala preko kojih također vrbuju mlade. Svakodnevno preko portala oni objavljuju i svoje naredbe, odnosno fetve kojima propisuju što muslimani smiju, a što ne smiju.
Udar na tradicionalni islam u BiH
Pored ostalog, vehabije strogo zabranjuju muslimanima da igraju šah! To obrazlažu time da šahovske figure predstavljaju određene likove, “a posjedovanje takvih figura je zabranjeno jer meleki ne ulaze u kuću u kojoj su prisutni kipovi”.
Osim toga, oni zabranjuju muslimanima da rade policijski posao jer “svakog zakonodavstva mimo šerijata čovjek se treba kloniti”. Prema njihovom tumačenju, svakog zakona oprečnog šerijatu musliman se mora odreći, ne smije ga štititi, čuvati i raditi po onome što on nalaže: “Suština policijskog posla jest provođenje i čuvanje laičkog zakona, pa osoba koja za sebe tvrdi da je musliman to ne smije raditi jer se posao policajca kosi s islamom”. Uz ovo, oni zahtijevaju od svih muslimana koji rade policijski posao da ga odmah napuste.
Izdana je i fetva kojom se muslimanima zabranjuje bilo kakvo imovinsko osiguranje: “Svaki ugovor i poslovanje u kojem se čovjek kreće između dobitka i gubitka (štete) spada u kockanje koje je, zajedno s alkoholima i obožavanjem kipova, zabranjeno. Svaka vrsta osiguranja koja se zasniva na nepoznanici je zabranjena”.
Vehabije također zabranjuju muslimanima izalazak na izbore: “Ne treba se odazivati na izbore jer mi u njih ne vjerujemo, što podrazumijeva da ih treba osporavati. Ne mora značiti da su nevjernici oni koji izađu na izbore zbog postojanja mogućnosti da nisu svjesni što proizlazi iz toga i da mnogi vjeruju da se oni za koje glasuju bore za vjeru”.
Također, vehabijski pokret zabranjuje muslimanima i članstvo u automoto udruženjima: “Nije dopušteno biti član takvih i sličnih organizacija jer je nepoznato koliko će se sredstava uplatiti tom udruženju i nije poznato koliko će ono poslije uložiti u slučaju neke nezgode na putu. Ovakav oblik poslovanja nije dopušten muslimanima jer je zabranjena trgovina s nepoznanicom i varljivošću gdje je neminovno da će jedna strana biti na gubitku”.
Ovakvih i sličnih naredbi ima na pretek i sve one najizravnije pokazuju namjere i ciljeve te zajednice, pa svaki izostanak oštrog obračuna s vehabijskim militantima najviše košta Bošnjake i ozbiljno prijeti netanku tradicionalnog islama u BiH, a time i samih Bošnjaka.
(VisokoIN/Dnevnilist)