Danas je reisu-l-ulema Mustafa Cerić u Gazi Husrev begovoj džamiji u Sarajevu imamio džumu namaz i održao hutbu, koju prenosimo u cjelosti.
“Džuma-namaz je Allahov poziv muslimanima da se okupe u džamiji kako bi zajedno drage volje Allahu sedždu učinili, kako bi osjetili međusobnu bratsku ljubav u pobožnosti, kako bi podijelili zajedničeke brige i olakšali jedni drugima dunjalučki teret te kako bi se ujedinili u zajedničkoj akciji za pomoć onima kojima je pomoć potrebna.
Poznat je hadis, kojeg prenose Buharija i Muslim, da se Džibril-i Emin jednom iznenada pojavio, dok je Allahov Poslanik poučavao ashabe islamu, sjeo do njegovih koljena i pitao ga “Šta je islam”? “Šta je iman”? i “Šta je ihsan”? Alejhisselam je odgovorio: “Islam je da javno svjedočiš vjeru kelime-i šehadetom, da klanjaš beš-vakat, pet puta na dan, da postiš mjesec ramazan, da godišnje izdvajaš zekat iz svog imetka i da jednom u životu obaviš hadž, ako imaš mala i džana”! “Iman je – kazao je Alejhisselam Džibril-i Eminu – da vjeruješ u Jednog Boga, da vjeruješ u meleke, Allahove poslanike, Allahove objavljene knjige, Sudnji dan te da vjeruješ da se sve događa po Božijoj volji i određenju”! “Ihsan je da vjeruješ u Allaha kao da ga vidiš, jer ako ti Njega ne vidiš On tebe vidi” – objasnio je Alejhisselam Džibrili-i Eminu ove tri temeljne vrijednosti koje čine muslimana muslimanom. Iako se nekima može učiniti da ponavljamo poznate stvari, ali, obzirom na zlonamjeru koja se širi kod nas i u svijetu o islamu i muslimanima, potrebno je više nego ikada ponavljati da je u korijenu riječi “islam” MIR, “selam”, te da je, stoga, musliman miroljubivi čovjek koji se dragovoljno pokorava svom Stvoritelju, Allahu Uzvišenom, koji je Milostiv i Samilostan!
Zatim, da je u korijenu riječi “iman” SIGURNOST, “’eman”, u duši pojedinca i u srcu zajednice i društva. Prema tome, mu'min je pouzdan i siguran čovjek sa vjerom u Allaha i sa povjerenjem među ljudima. Te napokon da je riječ “ihsan” nastala od riječi “hasen”, što znači ljepota kao izraz dobrote čovjeka koji kroz dobročinstvo prema drugome pokazuje ljepotu svoje duše, pokuzuje ljepotu svoga imana i svoga islama.
Dakle, doslovno “musliman” znači miroljubiv čovjek; doslovno “mu'min” znači čovjek koji je siguran i pouzdan; i doslovno “muhsin” znači čovjek koji je lijep i prijatan zbog svog dobročinstva, jer čini dobro zato što zna da ga Allah vidi i zato što zna da će za svoje dobročinstvo dobiti Allahovu nagradu pa mu stoga pohvala ili nagrada od ljudi nije niti potrebna.
Draga braćo i sestre, nikad kao danas nisam osjećao potrebu da kažem da sam sretan i ponosan što pripadam miroljubivom, pouzdanom i dobroćudnom bošnjačkom narodu, koji je sačuvao mir u duši unatoč nemiru koji se širi oko njega svih ovih decenija, koji je ostao pouzdan i samopouzdan unatoč nesigurnosti, koja se oko njega plete sa svih strana, i koji je ostao darežljiv i dobroćudan unatoč oduzimanju i otimanju prava na vlastitu imovinu.
Najbolji dokaz za to je podatak da su muslimani Bošnjaci kroz džamijske serigije u domovini i dijaspori u 2009. god. ukupili 634.655,39 KM za Palestinu, odnosno Gazu, dok su u 2010. god. za pomoć Haitiju nakon zemljotresa ukupili 198.222,09 KM te za Pakistin 553.752,63 KM. U 2011. god. muslimani su za pomoć Japanu nakon cunamija ukupili 205.742,59 KM, za pomoć gladnoj Somaliji ukupili su 762.936,55 KM, za pomoć Turskoj nakon zemljotresa ukupili su 291.857,00 te za pomoć Novom Pazaru nakom poplave ukupljeno je 125.057,05 KM – ukupno 1.385.593,19 KM sakupili su muslimani Bošnjaci u domovini i dijaspori dobrovoljnog priloga za pomoć ugroženim narodima u svijetu. Uradili su to muslimani kao izraz svog ihsana, dobročinstva, kojeg im propisuje njihova vjera islam, ali i kao izraz svoje zahvalnosti za pomoć koju su dobijali od svijeta kad im je bila potrebna.
Nažalost, moramo objaviti cijelom svijetu da nas ovdje i sada potresa zemljotres kao onaj u Haitiju od vijesti da su pred zatvaranjem vitalne institucije našeg kulturnog, duhovnog i obrazovnog života, simboli i sadržaji kontinuiteta našeg pamćenja kao uvjeta za očuvanje duhovog i kulturnog identiteta našeg grada; ovih dana nas snažno zapljuskuje cunami kao onaj u Japanu, koji nosi i odnosi nadu mladima da mogu ostati i učiti ovdje u svom gradu u svojim toplim i uređenim nacionalnim i univerzitetskim bibliotekama, da mogu obilaziti svoj zemaljski muzej, svoj historijski muzej, svoj muzej književnosti i pozorišne umjetnosti, da imaju svoju umjetničku galeriju te da slijepe i slabovidne osobe imaju svoju biblioteku.
Nakon što su 25. avgusta 1992. god. granatama sa obližnjih brda gađali, pogodili i zapalili gradsku biblioteku “Vijećnicu”, nakon što su zapalili biblioteku Orjentalnog isntituta, i nakon što su pokušali da unište muzeje i druge kulturne institucije našeg grada, danas hoće da nas ostave u mraku, hoće da nas raspamete, hoće da nam oduzmu pravo na obrazovanje, hoće da nam ubiju pamet i da nam unište dušu, ostavljajući na milost i nemilost vitalne institucije naše duhovnosti i kulture.
Draga braćo i sestre, ne smijemo im to dopustiti. Moramo svi ustati i tražiti da se odmah i bez uvjetno osigura normalan rad svih kulturno-historijskih i obrazovnih institucija u našem gradu i u našoj zemlji. Niko nema prava ubijati budućnost našoj djeci i niko nema pravo ubijati duh i dušu ovoga grada i ove zemlje.
Dobio sam mnogo zahtjeva da se u svim džamijama u domovini i dijaspori organizira sergija za pomoć muzejima, bibliotekama i umjetničkim galerijama, ali ima i onih koji kažu da bi to samo amnestiralo one koji su odgovorni da brinu o tim institucijama, a ako ne znaju ili neće da to urade, neka nam to kažu da se nađu oni koji hoće, znaju i umiju raditi za opće dobro a ne samo za svoj lični interes, prenosi MINA.
(VisokoIN)